some image

LIFE STYLE NAUJIENOS

SĖKMINGO MEISTRO PASLAPTYS. TAISIJA VASILJEVA

Taisija 23

TAISIJA VASILJEVA – viena iš profesionaliausių ir labiausiai patyrusių ne tik Ukrainos, tačiau ir Europos visažisčių. Ir kiekviena diena suplanuota minutės tikslumu – dėstymas, master class’ai kituose miestuose bei šalyse, mokinių ruošimas čempionatams. Ir vis tik ji sugebėjo rasti laiko pabendrauti ir su mumis!

Taisija Grigorjevna, šiandien jūs esate savo srities guru.  Kodėl nusprendėte realizuoti save būtent šioje profesijoje? Kada suvokėte, kad norite susieti savo gyvenimą su grožio pasauliu?

Manau, kad pasakyta per garsiai – „guru“, nes yra labai daug visažistų, kurie kelia šios profesijos lygį kartu su manimi. Aš, pavyzdžiui, norėčiau paminėti Allą Archipovną Čiuriu, kuri pirmoji pradėjo vesti mokomąsias makiažo technikos laidas per televiziją.

O aš visada buvau šioje profesijoje. 1969 m. pabaigiau Teatro mokyklą, režisūros skyrių, kur tutėjau nepaprastą mokytoją, kaip sakoma – “nuo Dievo”. Ir kad esu tokia, kokia esu šiandien, manau, kad taip pat jos įtaka.  1973 metais pabaigiau Charkovo kultūros institutą ir visus metus dėsčiau grimą ir meno istoriją. Manau, kad būtent šios dvi profesijos ir suteikė man galimybę sukurti savo mokymo sistemą ir ją įdiegti. Ir svarbiausia – aš labai myliu savo profesiją, su dideliu malonumu dirbu. Myliu visus savo mokinius ir kai ko net gi mokausi iš jų.

Kaip galvojate, kokios didžiausios klaidos, kurias daro šiandieniniai jauni visažistai?

Šiuolaikinių visažistų klaidos tame, kad jie mažai dėmesio skiria teorijai, būtent toms bazinėms žinioms, kuriomis remiasi ši profesija. O tai labai svarbu! Šiandien, XXI amžiaus pradžioje, kaip ir XX amžiaus pradžioje, stipriai jaučiamas avangardinio meno pakilimas. Tai nereiškia, kad avangardas gali gyvuoti be klasikos. Ne, jie eina koja kojon. Ir negalime ateiti prie avangardo, neišmokę klasikos.  Nes ji yra pagrindas visam menui. Gražus avangardinis makiažas – tai įdomi forma, kuri aiškiai  “nugula” ant kiekvieno veido. Ir galutinis rezultatas turi atrodyti taip, kad jūs galėtumėt net nekvėptelėdami pasakyt: “Baisu! Tačiau kaip gražu!”.

Kas tuomet svarbiausia visažisto sėkmei?

Visažisto darbo sėkmei svarbu viskas: meilė ir kantrybė su žmonėmis, meilė profesijai, geras bazinis išsilavinimas, geros rankos ir dar kartą meilė žmonėms ir profesijai…

Jūsų “know how” – pieštukinė makiažo technika. Šiek tiek papasakokite, kas tai. Kokie šios technikos privalumai ir kodėl ji vadinama pieštukine?

Pristatau techniką, kurią galite vadinti kaip Jums patogu – linijinė, pieštukinė – ir t.t. Ją itin paprasta ir patogu tiek naudoti, tiek suvokti, tiek išmokti… joje yra tie patys elementai kaip ir dizaine: linija, forma, spalva, šešėlis, šviesotamsa, šviesa ir faktūra. Šie elementai taip pat yra ir vaizduojamojo meno pagrinduose. Todėl linijinis arba pieštukinis makiažo atlikimas artimesnis mūsų žmogui, nei schematiškumas kitose mokymo formose.  Mes nuo vaikystės įprantame prie pieštuko ir linijų. Tereikia lavinti šį gebėjimą… Aš linkusi mokyti makiažo meno remiantis geru veido žinojimu ir loginiu mąstymu. Makiažą reikia daryti smegenimis.

Štai jau daugelį metų Jūs mokote. Kokiais savo mokinių pasiekimais didžiuojatės labiausiai?

Turiu daug mylimų mokinių, kurie daug pasiekė per visus šiuos metus, atidarė mokyklas, mokė savo mokinius ir tuo pačiu išliko garbingais žmonėmis. Tai visada yra svarbiausia. Būtent tuo ir didžiuojuosi.

Kaip galvojate, kas sudėtingiau – saloninis ar podiuminis makiažas?

Manau, kad saloninis makiažas sudėtingesnis, kadangi jis reikalauja ne tik meistriškumo, tačiau ir gero skonio. Svarbu mokėti skaityti žmogaus veidą, jo charakterį, mokėti užkariauti klientą, atlikti darbą taip, kad makiažas tuo pačiu ir būtų, ir jo nebūtų, liktų nepastebimas. Tai labai didelis meistriškumas. Būtent todėl daugelis visažistų nenori dirbti salone. Nes ten reikia daug atidžiau atlikti savo darbą, nei ant podium, kur meistras dirba vienu formatu, dažnai naudoja savo mokinius, neturinčius didelės patirties. Jeigu mes kalbame apie konkursinį podium, tai vienas darbas atliekamas keletą mėnesių, kai tuo tarpu salone viskas spontanišką – dažnais meistras turi greitai reaguoti į klientą, jo charakterį, turi gebėti valdyti save, būti taktišku ir kantriu.

Įvardinkite pagrindinius šiuolaikinių podiuminių darbų trūkumus, kuriuos matote konkursuose ar žurnaluose.

Jie visi kartoja vieni kitus. Nėra individualumo. Fashion taip pat turi būti indivividualus. Ir jei jūs žurnale matote įdomų įvaizdį, suprantate, kad jis ne jūsų. Nekopijuokite jo negalvodami, įneškite kažką savo.

Ar skiriasi mūsų podiuminiai įvaizdžiai nuo europietiškų? Kuo?

Skiriasi – švarumu ir skoniu.

Kaip savo profesijos žinovė, patarkite, kas būtina visažistui, kad pas jį eitų, kad jis taptų žinomu mokytoju?

Visažisto profesija – tai labai sunki profesija. Ji reikalauja atkaklumo, kantrybės, kvalifikacijos kėlimo. Tai profesija, kuri reikalauja nuolatinio mokymosi, savikontrolės. Ir dar kartą pasikartosiu: reikia mylėti žmones, be jų jūs niekam nereikalingas, net jei ir turite auksines rankas. O pabaigti norėčiau vokiečių filosofo Nyčės žodžiais: “Grožio balsas labai tylus: jį išgirsta tik pačios jautriausios ausys”.

Publikuota žurnale „Makiažas“ (Ukraina), 2012 vasarą.

Taisijos Vasiljevos pieštukinės makiažo technikos mokymai Vilniuje – nuo vasario 17 dienos.

Tvarkaraštis