some image

LIFE STYLE NAUJIENOS

Nina Gorlushko: Grožio paslaptis Nr 1 – individualumas!

5
Nina Gorlushko – s
tilistė, visažistė, tarptautinės klasės meistrė, ART-STUDIO NINA GORLUSHKO lektorė, Europos Masters Award 2004 (Miunhenas, Vokietija) čempionato diplomantė, Valentino Judaškino komandos stilistė – visažistė, makiažo kolekcijų žurnale „Dolores“ (2003-2007) autorė.

Nina, kokia jūsų kaip lektorės mokymo koncepcija?

Visų pirma – individualus priėjimas prie studento! Mano užduotis – atverti kūrybinį potencialą, nurodyti kryptį. Individualus požiūris į kiekvieną studentą mokymosi metu – tai gebėjimas teisingai suvokti besimokančio psichologiją, įvertinti jo gebėjimus, medžiagos įsisavinimo greitį, kūrybiškumą.

Kaip jūs vertinate specialistus, kurie dirba namuose? Ar jie turi galimybę pasiekti aukštą profesionalumą palyginus su specialistais, kurie dirba salonuose?

Specialistai dirbo, dirba ir dirbs namuose, tačiau, mano nuomone, tai neperspektyvus variantas, nes vėliau ar anksčiau meistras susidurs su problema, kad jo klientai išeis į saloną. Klientui svarbi atmosfera. Meistrai bando pritraukti klientą ekonomiškai patraukliu pasiūlymu, tačiau buitinis aptarnnavimo lygis “namuose” vis tiek suvaidina savo vaidmenį (kačiukai, šuniukai, sriubos puodas ant viryklės, šeimyninis bruzdesys už sienos ir t.t.). Aš tai vertinu kaip laikiną variantą, pereinant iš vienos darbo vietos į kitą.

Ar galima pasakyti, kad šiandieninė Rusijos rinka visų pirma rūpinasi rezultatu, o ne įvaizdžiu?  

Mano nuomone klausimas ne visai teisingas, nes rezultatas ir įvaizdis yra tiesiogiai susiję. Salono, studijos, mokyklos įvaizdis priklauso nuo gerų rezultatų. Klientas visada sugrįš į konkrečią vietą, kuri rūpinasi ir savo, ir kliento įvaizdžiu, bei stengiasi pasiekti pačių geriausių rezultatų.

 Ką jūs pavadintumėte “Grožio paslaptimi” nr 1?

Individualumą! O tai – savitas stilius, profesionaliai paryškintas, išskirtas stilisto! Primestas stilius, neatitinkantis vidinio kliento pasaulio, tik pakenks, žmogus jaus įtampą ir diskomfortą (jei esate lėlės tipo, vargu ar tiks gotiškas ar pankiškas stilius).

 Šiandien dauguma visažistų moko ne tik meistrus, tačiau ir salono klientus. Kiek jums įdomi tokia veikla?  

Tai labai teisingas ir geras pasirinkimas, tiek iš kūrybinės pusės, tiek ir paslaugų spektro plėtimui, kas didina dėkingų klientų ratą. Nepaisant to, kad tai sunkesnis mokymo būdas – per trumpą laiką reikia išmokyti klientą “pastatyti ranką”, paaiškinti svarbiausius momentus, išmokyti save matyti veidrodyje naujomis akimis, parengti individualias schemas, be to, praktiškai daryti makiažą sau visada sunkiau – tačiau tai taip patrauklu ir duoda realius rezultatus. Kartais pasikeičia visas stilius.

 Kas jums atrodo idealaus makiažo (šukuosenos) pagrindu?  

Klientas turi norėti ir būti pasirengęs keistis, drąsiai eksperimentuoti. Meistras turi gebėti pažvelgti į kiekvieną klientą individualiai, kūrybiškai ir drąsiai eksperimentuoti. Jau nekalbu apie nuolatinį augimą ir tobulinimąsi, kvalifikacijos kėlimą!

Kiek kliento šukuosena ir bendra plaukų būklė priklauso nuo priemonių kokybės? Ar būtina naudoti brangius ir žinomų vardų šampūnus, putas ir laką, kad rezultatas būtų pritrenkiantis?

Žinoma, rezultatas priklauso nuo produktų kokybės, tačiau brangiau dar nereiškia geriau! Yra daug naujų pradedančių gamintojų, kurie nors ir nelabai dideli, tačiau siūlo puikius produktus už prieinamas kainas. Tačiau aš visada į pirmą vietą iškeliu meistro profesionalumą, o nuolatinius nusiskundimus dėl nepakankamai gerų produktų ir nepasiekto rezultato man tepasako apie nepakankamą meistriškumo lygį, nes su tuo pačiu produktu  atlikus darbą, matau tiek genialius sprendimus, tiek ir visiškai netikusius.

Ar turite tabu, susijusių su šukuosena, makiažu ir visa išvaizda?

Taip – tabu beskonybei ir neraštingumui! Pats didžiausias profesionalo priešas – neprofesionalumas! Madoje ir kūryboje pagrindiniu kriterijumi greičiausiai turėtų būti vidinis pojūtis, harmonijos pajautimas, bendro įvaizdžio matymas, stilius, spalva, forma.

Kaip meistrui elgtis su klientu, kuris aiškiai pervertina savo išvaizdos duomenis ir nori to, kas jam visai netinka?  

Korektiškumas ir kultūra – neatsiejamos stilisto savybės! Apie tai skaitau paskaitas savo studentams, kokie santykiai turi būti su klientu (negalima kalbėti apie kliento išvaizdą ir amžių, tai kategoriškai uždrausta!).  Švelnios, tačiau atkaklios rekomendacijos, nuolatinis psichologinis kliento ruošimas pasiketimams arba stiliaus keitimui. Visi stilistai – iš dalies ir psichologai.

Kiek meistrui svarbus atgalinis kliento ryšys?

Tai būtina kaip oras! Be dialogo neįmanoma vystyti meistro ir kliento santykio! Kiekvienam žmogui malonus jo darbo įvertinimas, o kuriančiai asmenybei to reikia dvigubai! Pagyrimas, aukštas įvertinimas, nuoširdaus dėkingumo žodžiai suteikia energijos ilgam laikui!

Kokios, jūsų nuomone, šiandieninės ir rytdienos tendencijos?

Šiuolaikinės šiandienos ir rytdienos tendencijos – eklektika (stilių maišymas), tuo pačiu išlaikant savo individualumą. Tai ir originalių idėjų gavimas iš kitų meninių krypčių (architektūra, patalpų dizainas). Mes matome, kaip keičiasi mada, ir kaip ji sugeria viską, kas vyksta planetoje – socialiniai ir gamtos įvykiai, politiniai įvykiai. Amžinas grįžimas prie mados ištakų – istoriniai momentai, formos, faktūros, spalvų žaismas nuo ryškių vienatonių spalvų iki sumaišytų ir neišreikštų tonų – štai pagrindinės tendencijos!

Interviu publikuotas žurnale  «Красота PROf» ir Make up laboratorija «СтилистА» (Jekaterinburgas). 2011 sausis.

Nina Gorlushko viešės Lietuvoje su mokymais visažistams kovo 11-13 dienomis.
http://www.life-style.lt/tvarkarastis/